شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا رسما رئیس ستاد خود برای انتخابات نوامبر سال ۲۰۲۰ را معرفی کرده است.
به گزارش رسانه ها، برد پارسکال در کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ مدیر بخش امور دیجیتال و شبکههای اجتماعی ترامپ بود.
گروه تجاری ترامپ در سال ۲۰۱۱ آقای پارسکال را به عنوان متخصص رسانههای دیجیتال استخدام کرده بود.
او سپس در سال ۲۰۱۵ ماموریت یافت که یک وبسایت برای معرفی ترامپ به عنوان نامزد انتخابات سال ۲۰۱۶ طراحی کند و پس از آن خیلی زود به عنوان مدیر بخش دیجیتال ستاد انتخاباتی رئیس جمهور کنونی ایالات متحده معرفی شد.
اریک ترامپ، یکی از پسران رئیس جمهوری آمریکا، روز سهشنبه (۲۷ فوریه / هشتم اسفند) انتصاب برد پارسکال به عنوان رئیس مبارزات انتخاباتی پدرش برای رقابت در سال ۲۰۲۰ را رسما تایید کرد.
او در اطلاعیهای که برای رسانهها ارسال شده گفته: "برد (پارسکال) استعداد فوق العادهای دارد و در پیروزی سال ۲۰۱۶ ما نقش بسیار حیاتی داشت."
"او از اعتماد کامل خانواده ما برخوردار است و بهترین گزینه برای مدیریت ستاد است."
در همین حال، آنتونی زوکر، خبرنگار بیبیسی در واشنگتن، میگوید انتخاب برد پارسکال که سابقه فعالیت سیاسی ندارد میتواند نشانهای از این واقعیت تلقی شود که ترامپ میخواهد برای انتخابات سال ۲۰۲۰ دوباره در کسوت یک فرد مستقل از حاکمیت و بیرون از دایره سیاسی واشنگتن ظاهر شود.
به نظر گزارشگر بیبیسی، انتخاب پارسکال بیانگر این است که آقای ترامپ در نظر ندارد برای انتخابات بعدی تشکیلات ستاد خود را همسو با تشکیلات حزب جمهوریخواه و متاثر از آن معرفی کند.
همزمان انتخاب یک متخصص دنیای دیجیتال و شبکههای اجتماعی به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی میتواند موضوع تحقیقات ترامپ-روسیه را دوباره پر رنگتر کند؛ چرا که بازرس ویژه، رابرت مولر، در جریان تحقیقات خود بارها از تلاش روسیه برای استفاده از شبکههای اجتماعی برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی رایدهندگان آمریکایی سخن گفته و در یکی از آخرین ادعانامههای ارسالی به دادگاه هم ۱۳ شهروند روسیه را رسما به تلاش سازمان یافته در این زمینه متهم کرده است.
|